10 Jun 2015

cuba-cuba buat samperit

Sabtu hari tu, oleh kerana abah dudud belum blk lagi dari Sri Langka, jadi ma n pa aku hantarlah aku ngn dudud balik Putrajaya. Jadi alang2 dah hantar ma pa ija n ana tido la umah aku. Esok tgh hari diaorg nak pi kenduri bertunang sepupu aku kat Puchong plak. Jadi dr Putrajaya dh dekat.

Plan asal petang tu nk pi naik ERL bwk ma n pa jenjln KLIA2 sambil-sambil tggu abah dudud sampai dlm kul 6 lebih tu. Tp pa dah penat n hujan plak tu maka kami duk ler umah. 

Sebab dah boring sangat aku belek2 resepi kat tepon n tanya dioarg nak tak mkn samperit..suma kata nk n bahan2 pun ada..tp bahan2 cukup utk 1/2 resepi jer jadilah. Nak try buat jer.terima kasih kepada yg memberi resepi ni kat FB. Aku dah lupa nama FB dia.sbb aku screenshot resepi jer..ehehe

Ni gambar sebelum masuk dlm oven. Oven aku kecik comel jer. Gambar selepas masak lupa nak ambik dan dah habis dah pun..ehehe..rasa samperit pakai resepi ni memang sedap pada tekak aku la..tekak org lain aku xtau..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan